Bläddra i källkod

An neues Framework angepasst

Kolja Strohm 5 år sedan
förälder
incheckning
347ab29f27

+ 2 - 6
Linie/Aufzeichnung/Aufzeichnung.cpp

@@ -37,8 +37,6 @@ Aufzeichnung::~Aufzeichnung()
 {
 	if( schrift )
 		schrift->release();
-	if( screen )
-		screen->release();
 	spieler->release();
 	if( ende )
 		ende->release();
@@ -65,11 +63,9 @@ void Aufzeichnung::setSchrift( Schrift *schrift )
 	this->schrift = schrift;
 }
 
-void Aufzeichnung::setBildschirm( Bildschirm *screen )
+void Aufzeichnung::setBildschirm( Bildschirm *zScreen )
 {
-	if( this->screen )
-		this->screen->release();
-	this->screen = screen;
+	screen = zScreen;
 }
 
 bool Aufzeichnung::ladeSpiel( int id )

+ 1 - 1
Linie/Aufzeichnung/Aufzeichnung.h

@@ -44,7 +44,7 @@ public:
 	~Aufzeichnung();
 	// nicht constant
 	void setSchrift( Schrift *schrift ) override;
-	void setBildschirm( Bildschirm *screen ) override;
+	void setBildschirm( Bildschirm *zScreen ) override;
 	bool ladeSpiel( int id ) override;
 	void doMausEreignis( MausEreignis &me ) override;
 	void doTastaturEreignis( TastaturEreignis &te ) override;

+ 2 - 6
Linie/HistorieStatistik/HistorieStatistik.cpp

@@ -33,8 +33,6 @@ HistorieStatistik::~HistorieStatistik()
 {
 	if( schrift )
 		schrift->release();
-	if( screen )
-		screen->release();
 	if( !geladen )
 	{
 		gss->release();
@@ -95,11 +93,9 @@ void HistorieStatistik::setSchrift( Schrift *schrift )
 	this->schrift = schrift;
 }
 
-void HistorieStatistik::setBildschirm( Bildschirm *screen )
+void HistorieStatistik::setBildschirm( Bildschirm *zScreen )
 {
-	if( this->screen )
-		this->screen->release();
-	this->screen = screen;
+	screen = zScreen;
 }
 
 void HistorieStatistik::ladeDaten( int spielId )

+ 1 - 1
Linie/HistorieStatistik/HistorieStatistik.h

@@ -32,7 +32,7 @@ public:
 	~HistorieStatistik();
 	// nicht constant
 	virtual void setSchrift( Schrift *schrift );
-	virtual void setBildschirm( Bildschirm *schrift );
+	virtual void setBildschirm( Bildschirm *zScreen );
 	virtual void ladeDaten( int spielId );
 	virtual void setSichtbar( bool sichtbar );
 	virtual void doMausEreignis( MausEreignis &me );