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Kolja Strohm 6 years ago
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9b7b2dbfa4
4 changed files with 5 additions and 11 deletions
  1. 2 8
      Asteroids/Klient.cpp
  2. 1 1
      Asteroids/SSKlient.h
  3. 1 1
      Asteroids/Spiel.cpp
  4. 1 1
      Asteroids/Spieler.cpp

+ 2 - 8
Asteroids/Klient.cpp

@@ -73,21 +73,15 @@ void Klient::sendeStart( int spielZeit )
 	delete[] bytes;
 }
 
-void Klient::sendeTastaturStatus( int spielerId, TastaturStatus ts, bool aktiv, int spielZeit, Vertex pos, Vertex speed, float rot, float rotS )
+void Klient::sendeTastaturStatus( int spielerId, TastaturStatus ts, bool aktiv, int spielZeit )
 {
 	if( !klient )
 		return;
-	short len = 33;
+	short len = 9;
 	char *bytes = new char[ len ];
 	*(int*)bytes = spielZeit;
 	*(char*)( bytes + 4 ) = (char)( (char)ts * 2 + (char)!aktiv );
 	*(int*)( bytes + 5 ) = spielerId;
-    *(float*)( bytes + 9 ) = pos.x;
-    *(float*)( bytes + 13 ) = pos.y;
-    *(float*)( bytes + 17 ) = speed.x;
-    *(float*)( bytes + 21 ) = speed.y;
-    *(float*)( bytes + 25 ) = rot;
-    *(float*)( bytes + 29 ) = rotS;
 	klient->spielNachricht( len, bytes );
 	delete[] bytes;
 }

+ 1 - 1
Asteroids/SSKlient.h

@@ -29,7 +29,7 @@ public:
 	void sendeInit( RCArray< Spieler > *zSpieler, int spielZeit );
 	void sendeSpielerNummer( int sNum, int spielZeit );
 	void sendeStart( int spielZeit );
-	void sendeTastaturStatus( int spielerId, TastaturStatus ts, bool aktiv, int spielZeit, Vertex pos, Vertex speed, float rot, float rotS );
+	void sendeTastaturStatus( int spielerId, TastaturStatus ts, bool aktiv, int spielZeit );
 	void sendeSkillNachricht( int sNum, char art, int spielZeit );
 	void sendeSchuss( int id, int sNum, Vertex pos, Vertex speed, double intensity, int spielZeit );
 	void sendeTreffer( int id, int sNum, int spielZeit );

+ 1 - 1
Asteroids/Spiel.cpp

@@ -243,7 +243,7 @@ void Spiel::nachricht( int accountId, int len, char *bytes )
 					{
 						Spieler *s = spieler->z( j );
 						if( s && s->zKlient() )
-							s->zKlient()->sendeTastaturStatus( tmp->getSpielerNummer(), (TastaturStatus)( (int)( *bytes ) / 2 ), ( (int)( *bytes ) % 2 ) == 0, spielZeit, tmp->getPosition(), tmp->getSpeed(), tmp->getDrehung(), tmp->getDrehungSpeed() );
+							s->zKlient()->sendeTastaturStatus( tmp->getSpielerNummer(), (TastaturStatus)( (int)( *bytes ) / 2 ), ( (int)( *bytes ) % 2 ) == 0, spielZeit );
 					}
 				}
 				break;

+ 1 - 1
Asteroids/Spieler.cpp

@@ -334,7 +334,7 @@ Laser *Spieler::getLaser( int sId )
     schussAbk = 1;
     energieAbk = 1.5;
     shots++;
-    Vertex sSpeed = ( Vertex( lowPrecisionSin( rotation ), lowPrecisionCos( rotation ) ) * (float)( laserTempo + team->laserTempo ) );
+    Vertex sSpeed = ( Vertex( lowPrecisionCos( rotation ), lowPrecisionSin( rotation ) ) * (float)( laserTempo + team->laserTempo ) );
     sSpeed += speed;
     return new Laser( sId, getPosition(), sSpeed, sNum, laserIntensity + team->laserIntensity );
 }