Map.h 976 B

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  1. #ifndef Map_H
  2. #define Map_H
  3. #include <Bild.h>
  4. #include <Random.h>
  5. #include "../../../Include/KSGKlientV.h"
  6. using namespace Framework;
  7. struct Tile
  8. {
  9. int id;
  10. int grad;
  11. int xPos;
  12. int yPos;
  13. };
  14. class Map
  15. {
  16. private:
  17. RCArray< Array< int > > *map;
  18. LRahmen *feld;
  19. Tile t;
  20. int score;
  21. int scoreCheck;
  22. int breite;
  23. int höhe;
  24. int geschwindigkeit;
  25. int neuTempo;
  26. double next;
  27. bool beendet;
  28. bool sr;
  29. bool rend;
  30. double gameTime;
  31. Datei capture;
  32. Critical cs;
  33. MinigameKlientV *klient;
  34. RandomGenerator *rGen;
  35. int ref;
  36. public:
  37. // Konstruktor
  38. Map( MinigameKlientV *klient );
  39. // Destruktor
  40. ~Map();
  41. // nicht constant
  42. void reset( Text *zOptionen );
  43. void doMausEreignis( MausEreignis &me );
  44. void doTastaturEreignis( TastaturEreignis &te );
  45. bool tick( double tickVal );
  46. void render( Bild &zRObj );
  47. void speichern();
  48. // constant
  49. int getScore() const;
  50. bool istBeendet() const;
  51. // Reference Counting
  52. Map *getThis();
  53. Map *release();
  54. };
  55. #endif