UIInitialization.cpp 6.5 KB

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  1. #include "UIInitialization.h"
  2. #include "AuswahlBox.h"
  3. #include "Bild.h"
  4. #include "Fortschritt.h"
  5. #include "Kamera2D.h"
  6. #include "Fenster.h"
  7. #include "Knopf.h"
  8. #include "Diagramm.h"
  9. #include "Model2D.h"
  10. #include "Animation.h"
  11. #include "Tabelle.h"
  12. #include "UIMLView.h"
  13. #include "Schrift.h"
  14. #include "Liste.h"
  15. #include "M2DVorschau.h"
  16. #include "DateiSystem.h"
  17. \
  18. using namespace Framework;
  19. AuswahlBox* createAuswahlBox(const UIInitParam& p)
  20. {
  21. AuswahlBox* ret = new AuswahlBox();
  22. ret->setStyle(AuswahlBox::Style::Normal);
  23. ret->setHintergrundFarbe(0xFF000000);
  24. ret->setMausEreignis(_ret1ME);
  25. if (p.schrift)
  26. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  27. ret->setRahmenBreite(1);
  28. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  29. ret->setMaxAuskappHeight(100);
  30. ret->setMausRahmenBreite(1);
  31. ret->setMausRahmenFarbe(0xFF005500);
  32. ret->setMausAlphaFeldFarbe(0x00008700);
  33. ret->setMausAlphaFeldStrength(-8);
  34. ret->setAuswRahmenBreite(1);
  35. ret->setAuswRahmenFarbe(0xFF00FF00);
  36. ret->setAuswAlphaFeldFarbe(0x0000FF00);
  37. ret->setAuswAlphaFeldStrength(-8);
  38. return ret;
  39. }
  40. AuswahlListe* createAuswahlListe(const UIInitParam& p)
  41. {
  42. AuswahlListe* ret = new AuswahlListe();
  43. ret->setStyle(AuswahlListe::Style::Normal);
  44. if (p.schrift)
  45. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  46. ret->setAlphaFeldFarbe(0x5500FF00);
  47. ret->setAlphaFeldStrength(-5);
  48. ret->setRahmenBreite(1);
  49. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  50. ret->setHintergrundFarbe(0xFF000000);
  51. ret->setMausEreignis(_ret1ME);
  52. ret->setALRBreite(1);
  53. ret->setALRFarbe(0xFF00FF00);
  54. ret->setAAFFarbe(0x0000FF00);
  55. ret->setAAFStrength(-8);
  56. ret->update();
  57. return ret;
  58. }
  59. BildZ* createBildZ(const UIInitParam& p)
  60. {
  61. BildZ* ret = new BildZ();
  62. ret->setStyle(BildZ::Style::normal);
  63. ret->setRahmenBreite(1);
  64. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  65. return ret;
  66. }
  67. FBalken* createFBalken(const UIInitParam& p)
  68. {
  69. FBalken* ret = new FBalken();
  70. ret->setStyle(FBalken::Style::normal);
  71. if (p.schrift)
  72. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  73. ret->setSFarbe(0xFFFFFFFF);
  74. ret->setSSize(12);
  75. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  76. ret->setRahmenBreite(1);
  77. #ifdef WIN32
  78. LTDBDatei* datei = new LTDBDatei();
  79. datei->setDatei(new Text("data/bilder/system.ltdb")); // TODO integrate this into the dll
  80. datei->leseDaten(0);
  81. Bild* fbhb = datei->laden(0, new Text("fortschrittleh"));
  82. ret->setHintergrundBildZ(fbhb);
  83. Bild* fbfhb = datei->laden(0, new Text("fortschrittvol"));
  84. datei->release();
  85. ret->setFBgBildZ(fbfhb);
  86. #endif
  87. ret->setFBgFarbe(0xFF00FF00);
  88. return ret;
  89. }
  90. Kamera2D* createKamera2D(const UIInitParam& p)
  91. {
  92. Kamera2D* ret = new Kamera2D();
  93. // TODO
  94. return ret;
  95. }
  96. Fenster* createFenster(const UIInitParam& p)
  97. {
  98. Fenster* ret = new Fenster();
  99. ret->setMausEreignis(_ret1ME);
  100. ret->setTastaturEreignis(_ret1TE);
  101. ret->setStyle(Fenster::Style::normal);
  102. ret->setRBreite(1);
  103. ret->setRFarbe(0xFFFFFFFF);
  104. ret->setTitel("");
  105. if (p.schrift)
  106. ret->setTSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  107. ret->setTSFarbe(0xFFFFFFFF);
  108. ret->zTTextFeld()->setSize(0, 20);
  109. ret->zTTextFeld()->addStyle(TextFeld::Style::Sichtbar | TextFeld::Style::Center | TextFeld::Style::Rahmen);
  110. ret->setTRFarbe(0xFF00FF00);
  111. ret->setTRBreite(1);
  112. ret->setTAfFarbe(0x1000FF00);
  113. ret->setTAfStrength(-15);
  114. ret->setSKAfFarbe(0xFF00FF00);
  115. ret->setSKAfStrength(30);
  116. return ret;
  117. }
  118. Knopf* createKnopf(const UIInitParam& p)
  119. {
  120. Knopf* ret = new Knopf();
  121. if (p.schrift)
  122. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  123. ret->setStyle(Knopf::Style::Normal);
  124. return ret;
  125. }
  126. KontrollKnopf* createKontrollKnopf(const UIInitParam& p)
  127. {
  128. KontrollKnopf* ret = new KontrollKnopf();
  129. ret->setMausEreignis(_ret1ME);
  130. ret->setStyle(KontrollKnopf::Style::Normal);
  131. if (p.schrift)
  132. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  133. ret->setSFarbe(0xFFFFFFFF);
  134. ret->setSSize(12);
  135. ret->setAlphaFeldFarbe(0x5500FF00);
  136. ret->setAlphaFeldStrength(-5);
  137. ret->setRahmenBreite(1);
  138. ret->setRahmenFarbe(0xFF00FF00);
  139. #ifdef WIN32
  140. ret->loadData("data/bilder/system.ltdb"); // TODO integrate this into the dll
  141. #endif
  142. return ret;
  143. }
  144. LDiag* createLDiag(const UIInitParam& p)
  145. {
  146. LDiag* ret = new LDiag();
  147. ret->setStyle(LDiag::Style::normal);
  148. if (p.schrift)
  149. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  150. ret->setRahmenBreite(1);
  151. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  152. ret->setDatenRahmenBreite(1);
  153. ret->setDatenRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  154. ret->setHintergrundFarbe(0xFF000000);
  155. ret->setDatenHintergrundFarbe(0xFF000000);
  156. return ret;
  157. }
  158. M2DVorschau* createM2DVorschau(const UIInitParam& p)
  159. {
  160. M2DVorschau* ret = new M2DVorschau();
  161. // TODO
  162. return ret;
  163. }
  164. Model2D* createModel2D(const UIInitParam& p)
  165. {
  166. Model2D* ret = new Model2D();
  167. // TODO
  168. return ret;
  169. }
  170. Animation2D* createAnimation2D(const UIInitParam& p)
  171. {
  172. Animation2D* ret = new Animation2D();
  173. // TODO
  174. return ret;
  175. }
  176. TextFeld* createTextFeld(const UIInitParam& p)
  177. {
  178. TextFeld* ret = new TextFeld();
  179. ret->setStyle(TextFeld::Style::Text);
  180. if (p.schrift)
  181. ret->setSchriftZ(dynamic_cast<Schrift*>(p.schrift->getThis()));
  182. ret->setSchriftFarbe(0xFFFFFFFF);
  183. ret->setSchriftSize(12);
  184. ret->setAlphaFeldFarbe(0x5500FF00);
  185. ret->setAlphaFeldStrength(-5);
  186. ret->setRahmenBreite(1);
  187. ret->setRahmenFarbe(0xFF00FF00);
  188. return ret;
  189. }
  190. ObjTabelle* createObjTabelle(const UIInitParam& p)
  191. {
  192. ObjTabelle* ret = new ObjTabelle();
  193. ret->setStyle(ObjTabelle::Style::normal);
  194. ret->setMausEreignis(_ret1ME);
  195. ret->setRahmenBreite(1);
  196. ret->setRahmenFarbe(0xFFFFFFFF);
  197. ret->setRasterBreite(1);
  198. ret->setRasterFarbe(0xFFFFFFFF);
  199. ret->setVertikalKlickScroll(5);
  200. ret->setHorizontalKlickScroll(5);
  201. return ret;
  202. }
  203. SLDiag* createSLDiag(const UIInitParam& p)
  204. {
  205. SLDiag* ret = new SLDiag();
  206. // TODO
  207. return ret;
  208. }
  209. UIMLView* createUIMLView(const UIInitParam& p)
  210. {
  211. UIMLView* ret = new UIMLView();
  212. // TODO
  213. return ret;
  214. }
  215. UIInit Framework::defaultUI(Schrift* zSchrift, Bildschirm* zScreen)
  216. {
  217. UIInit uii;
  218. uii.initParam.schrift = zSchrift;
  219. uii.initParam.bildschirm = zScreen;
  220. uii.initParam.data = 0;
  221. uii.createAuswahlBox = createAuswahlBox;
  222. uii.createAuswahlListe = createAuswahlListe;
  223. uii.createBildZ = createBildZ;
  224. uii.createFBalken = createFBalken;
  225. uii.createKamera2D = createKamera2D;
  226. uii.createFenster = createFenster;
  227. uii.createKnopf = createKnopf;
  228. uii.createKontrollKnopf = createKontrollKnopf;
  229. uii.createLDiag = createLDiag;
  230. uii.createM2DVorschau = createM2DVorschau;
  231. uii.createModel2D = createModel2D;
  232. uii.createAnimation2D = createAnimation2D;
  233. uii.createTextFeld = createTextFeld;
  234. uii.createObjTabelle = createObjTabelle;
  235. uii.createSLDiag = createSLDiag;
  236. uii.createUIMLView = createUIMLView;
  237. return uii;
  238. }