UIInitialization.cpp 7.0 KB

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255
  1. #include "UIInitialization.h"
  2. #include "AuswahlBox.h"
  3. #include "Bild.h"
  4. #include "Fortschritt.h"
  5. #include "Kamera2D.h"
  6. #include "Fenster.h"
  7. #include "Knopf.h"
  8. #include "Diagramm.h"
  9. #include "Model2D.h"
  10. #include "Animation.h"
  11. #include "Tabelle.h"
  12. #include "UIMLView.h"
  13. #include "Schrift.h"
  14. #include "Liste.h"
  15. #include "M2DVorschau.h"
  16. #include "DateiSystem.h"
  17. \
  18. using namespace Framework;
  19. AuswahlBox *createAuswahlBox( UIInitParam &p )
  20. {
  21. AuswahlBox *ret = new AuswahlBox();
  22. ret->setStyle( AuswahlBox::Style::Normal );
  23. ret->setHintergrundFarbe( 0xFF000000 );
  24. ret->setMausEreignis( _ret1ME );
  25. if( p.schrift )
  26. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  27. ret->setRahmenBreite( 1 );
  28. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  29. ret->setMaxAuskappHeight( 100 );
  30. ret->setMausRahmenBreite( 1 );
  31. ret->setMausRahmenFarbe( 0xFF005500 );
  32. ret->setMausAlphaFeldFarbe( 0x00008700 );
  33. ret->setMausAlphaFeldStrength( -8 );
  34. ret->setAuswRahmenBreite( 1 );
  35. ret->setAuswRahmenFarbe( 0xFF00FF00 );
  36. ret->setAuswAlphaFeldFarbe( 0x0000FF00 );
  37. ret->setAuswAlphaFeldStrength( -8 );
  38. return ret;
  39. }
  40. AuswahlListe *createAuswahlListe( UIInitParam &p )
  41. {
  42. AuswahlListe *ret = new AuswahlListe();
  43. ret->setStyle( AuswahlListe::Style::Normal );
  44. if( p.schrift )
  45. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  46. ret->setAlphaFeldFarbe( 0x5500FF00 );
  47. ret->setAlphaFeldStrength( -5 );
  48. ret->setRahmenBreite( 1 );
  49. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  50. ret->setHintergrundFarbe( 0xFF000000 );
  51. ret->setMausEreignis( _ret1ME );
  52. ret->setALRBreite( 1 );
  53. ret->setALRFarbe( 0xFF00FF00 );
  54. ret->setAAFFarbe( 0x0000FF00 );
  55. ret->setAAFStrength( -8 );
  56. ret->update();
  57. return ret;
  58. }
  59. BildZ *createBildZ( UIInitParam &p )
  60. {
  61. BildZ *ret = new BildZ();
  62. ret->setStyle( BildZ::Style::normal );
  63. ret->setRahmenBreite( 1 );
  64. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  65. return ret;
  66. }
  67. FBalken *createFBalken( UIInitParam &p )
  68. {
  69. FBalken *ret = new FBalken();
  70. ret->setStyle( FBalken::Style::normal );
  71. if( p.schrift )
  72. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  73. ret->setSFarbe( 0xFFFFFFFF );
  74. ret->setSSize( 12 );
  75. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  76. ret->setRahmenBreite( 1 );
  77. #ifdef WIN32
  78. LTDBDatei *datei = new LTDBDatei();
  79. datei->setDatei( new Text( "data/bilder/system.ltdb" ) ); // TODO integrate this into the dll
  80. datei->leseDaten( 0 );
  81. Bild *fbhb = datei->laden( 0, new Text( "fortschrittleh" ) );
  82. ret->setHintergrundBildZ( fbhb );
  83. Bild *fbfhb = datei->laden( 0, new Text( "fortschrittvol" ) );
  84. datei->release();
  85. ret->setFBgBildZ( fbfhb );
  86. #endif
  87. ret->setFBgFarbe( 0xFF00FF00 );
  88. return ret;
  89. }
  90. Kamera2D *createKamera2D( UIInitParam &p )
  91. {
  92. Kamera2D *ret = new Kamera2D();
  93. // TODO
  94. return ret;
  95. }
  96. Fenster *createFenster( UIInitParam &p )
  97. {
  98. Fenster *ret = new Fenster();
  99. ret->setMausEreignis( _ret1ME );
  100. ret->setTastaturEreignis( _ret1TE );
  101. ret->setStyle( Fenster::Style::normal );
  102. ret->setRBreite( 1 );
  103. ret->setRFarbe( 0xFFFFFFFF );
  104. ret->setTitel( "" );
  105. if( p.schrift )
  106. ret->setTSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  107. ret->setTSFarbe( 0xFFFFFFFF );
  108. ret->zTTextFeld()->setSize( 0, 20 );
  109. ret->zTTextFeld()->addStyle( TextFeld::Style::Sichtbar | TextFeld::Style::Center | TextFeld::Style::Rahmen );
  110. ret->setTRFarbe( 0xFF00FF00 );
  111. ret->setTRBreite( 1 );
  112. ret->setTAfFarbe( 0x1000FF00 );
  113. ret->setTAfStrength( -15 );
  114. ret->setSKAfFarbe( 0xFF00FF00 );
  115. ret->setSKAfStrength( 30 );
  116. return ret;
  117. }
  118. Knopf *createKnopf( UIInitParam &p )
  119. {
  120. Knopf *ret = new Knopf();
  121. if( p.schrift )
  122. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  123. ret->setStyle( Knopf::Style::Normal );
  124. return ret;
  125. }
  126. KontrollKnopf *createKontrollKnopf( UIInitParam &p )
  127. {
  128. KontrollKnopf *ret = new KontrollKnopf();
  129. ret->setMausEreignis( _ret1ME );
  130. ret->setStyle( KontrollKnopf::Style::Normal );
  131. if( p.schrift )
  132. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  133. ret->setSFarbe( 0xFFFFFFFF );
  134. ret->setSSize( 12 );
  135. ret->setAlphaFeldFarbe( 0x5500FF00 );
  136. ret->setAlphaFeldStrength( -5 );
  137. ret->setRahmenBreite( 1 );
  138. ret->setRahmenFarbe( 0xFF00FF00 );
  139. #ifdef WIN32
  140. ret->loadData( "data/bilder/system.ltdb" ); // TODO integrate this into the dll
  141. #endif
  142. return ret;
  143. }
  144. LDiag *createLDiag( UIInitParam &p )
  145. {
  146. LDiag *ret = new LDiag();
  147. ret->setStyle( LDiag::Style::normal );
  148. if( p.schrift )
  149. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  150. ret->setRahmenBreite( 1 );
  151. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  152. ret->setDatenRahmenBreite( 1 );
  153. ret->setDatenRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  154. ret->setHintergrundFarbe( 0xFF000000 );
  155. ret->setHintergrundFarbe( 0xFF000000 );
  156. return ret;
  157. }
  158. M2DVorschau *createM2DVorschau( UIInitParam &p )
  159. {
  160. M2DVorschau *ret = new M2DVorschau();
  161. // TODO
  162. return ret;
  163. }
  164. Model2D *createModel2D( UIInitParam &p )
  165. {
  166. Model2D *ret = new Model2D();
  167. // TODO
  168. return ret;
  169. }
  170. Animation2D *createAnimation2D( UIInitParam &p )
  171. {
  172. Animation2D *ret = new Animation2D();
  173. // TODO
  174. return ret;
  175. }
  176. TextFeld *createTextFeld( UIInitParam &p )
  177. {
  178. TextFeld *ret = new TextFeld();
  179. ret->setStyle( TextFeld::Style::Text );
  180. if( p.schrift )
  181. ret->setSchriftZ( p.schrift->getThis() );
  182. ret->setSchriftFarbe( 0xFFFFFFFF );
  183. ret->setSchriftSize( 12 );
  184. ret->setAlphaFeldFarbe( 0x5500FF00 );
  185. ret->setAlphaFeldStrength( -5 );
  186. ret->setRahmenBreite( 1 );
  187. ret->setRahmenFarbe( 0xFF00FF00 );
  188. return ret;
  189. }
  190. ObjTabelle *createObjTabelle( UIInitParam &p )
  191. {
  192. ObjTabelle *ret = new ObjTabelle();
  193. ret->setStyle( ObjTabelle::Style::normal );
  194. ret->setMausEreignis( _ret1ME );
  195. ret->setRahmenBreite( 1 );
  196. ret->setRahmenFarbe( 0xFFFFFFFF );
  197. ret->setRasterBreite( 1 );
  198. ret->setRasterFarbe( 0xFFFFFFFF );
  199. ret->setVertikalKlickScroll( 5 );
  200. ret->setHorizontalKlickScroll( 5 );
  201. return ret;
  202. }
  203. SLDiag *createSLDiag( UIInitParam &p )
  204. {
  205. SLDiag *ret = new SLDiag();
  206. // TODO
  207. return ret;
  208. }
  209. UIMLView *createUIMLView( UIInitParam &p )
  210. {
  211. UIMLView *ret = new UIMLView();
  212. // TODO
  213. return ret;
  214. }
  215. UIInit Framework::defaultUI( Schrift *zSchrift, Bildschirm *zScreen )
  216. {
  217. UIInit uii;
  218. uii.initParam.schrift = zSchrift;
  219. uii.initParam.bildschirm = zScreen;
  220. uii.initParam.data = 0;
  221. uii.createAuswahlBox = createAuswahlBox;
  222. uii.createAuswahlListe = createAuswahlListe;
  223. uii.createBildZ = createBildZ;
  224. uii.createFBalken = createFBalken;
  225. uii.createKamera2D = createKamera2D;
  226. uii.createFenster = createFenster;
  227. uii.createKnopf = createKnopf;
  228. uii.createKontrollKnopf = createKontrollKnopf;
  229. uii.createLDiag = createLDiag;
  230. uii.createM2DVorschau = createM2DVorschau;
  231. uii.createModel2D = createModel2D;
  232. uii.createAnimation2D = createAnimation2D;
  233. uii.createTextFeld = createTextFeld;
  234. uii.createObjTabelle = createObjTabelle;
  235. uii.createSLDiag = createSLDiag;
  236. uii.createUIMLView = createUIMLView;
  237. return uii;
  238. }