MiniGame.h 803 B

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051
  1. #ifndef MiniGame_H
  2. #define MiniGame_H
  3. #include <Bild.h>
  4. #include <Text.h>
  5. #include <AlphaFeld.h>
  6. using namespace Framework;
  7. class MiniGame
  8. {
  9. private:
  10. double xPos;
  11. double yPos;
  12. int xAbs;
  13. int yAbs;
  14. int zXPos;
  15. int zYPos;
  16. double xSpeed;
  17. double ySpeed;
  18. Text *name;
  19. Bild *bgBild;
  20. AlphaFeld *mausAlpha;
  21. LRahmen *rahmen;
  22. bool sichtbar;
  23. unsigned char alpha;
  24. bool mausIn;
  25. bool ok;
  26. bool rend;
  27. int ref;
  28. public:
  29. // Konstruktor
  30. MiniGame( char *name );
  31. // Destruktor
  32. ~MiniGame();
  33. // nicht constant
  34. void setPosition( int x, int y );
  35. void setSichtbar( bool sichtbar );
  36. void doMausEreignis( MausEreignis &me );
  37. bool tick( double z );
  38. void render( Bild &zRObj );
  39. // constant
  40. Text *zName();
  41. bool istOk() const;
  42. // Reference Counting
  43. MiniGame *getThis();
  44. MiniGame *release();
  45. };
  46. #endif