SpielKlasse.h 2.3 KB

1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889909192
  1. #ifndef SpielKlasse_H
  2. #define SpielKlasse_H
  3. #include "SpielV.h"
  4. #include "Spieler\Spieler.h"
  5. #include "Karte\Karte.h"
  6. #include "Chat\Chat.h"
  7. #include "Ende\Ende.h"
  8. #include "Bestenliste\Bestenliste.h"
  9. #include "..\Netzwerk\STKNachricht.h"
  10. #include "Schuss\Laser.h"
  11. #include <Bildschirm.h>
  12. #include "Objekt/SpielObjekt.h"
  13. #include <Kamera2D.h>
  14. #include "Asteroid/Asteroid.h"
  15. #include "Asteroid/Pixel.h"
  16. class SpielKlasse : public SpielV
  17. {
  18. private:
  19. struct SaveData
  20. {
  21. int spielZeit;
  22. };
  23. RCArray< STKNachricht > *stkn;
  24. int stkna;
  25. Bestenliste *bestenliste;
  26. UIInit uiFactory;
  27. KSGClient::InformationServerClient *infoKlient;
  28. KSGClient::SpielServerClient *spielKlient;
  29. RCArray< Spieler > *spieler;
  30. RCArray< Asteroid > *asteroids;
  31. RCArray< Team > *teams;
  32. RCArray< SpielObjekt > *objekte;
  33. RCArray< Laser > *schüsse;
  34. Karte *map;
  35. Kamera2D *kam;
  36. Kamera2D *minimap;
  37. Welt2D *welt;
  38. SpielChat *chat;
  39. Ende *end;
  40. SpielerGUI *shipGUI;
  41. Datei csv;
  42. RCArray< DeadPlayer > *deads;
  43. RCArray< Model2DData > *asteroidModels;
  44. RCArray< Textur2D > *asteroidTextures;
  45. RCArray< Pixel > *pixel;
  46. Bild *speedBoost;
  47. Bild *shieldBoost;
  48. bool rendern;
  49. int spielZeit;
  50. double rZeit;
  51. int spielerAnzahl;
  52. int karteId;
  53. int ladenProzent;
  54. int spielerNummer;
  55. char *tasten;
  56. bool spielPause;
  57. SaveData last;
  58. bool setKam;
  59. bool istAmLeben() const;
  60. void goBackInTime( int zeit );
  61. void goToPresence( int zeit );
  62. void load();
  63. void save();
  64. void tick();
  65. public:
  66. // Konstruktor
  67. SpielKlasse();
  68. // Destruktor
  69. ~SpielKlasse();
  70. // nicht constant
  71. void lock();
  72. void unlock();
  73. void setUIFactory( UIInit &factory ) override; // call 3
  74. void nachricht( int län, char *bytes ) override;
  75. void setKlients( KSGClient::InformationServerClient *infoKlient, KSGClient::SpielServerClient *spielKlient ) override; // call 2
  76. void setKarteId( int karteId ) override; // call 1
  77. void ladeDaten() override; // call 4
  78. void doPublicMausEreignis( MausEreignis &me ) override;
  79. void doTastaturEreignis( TastaturEreignis &te ) override;
  80. void stknVerarbeitung();
  81. bool tick( double zeit ) override;
  82. void render( Bild &zRObj ) override;
  83. // constant
  84. int läuft() const override;
  85. };
  86. #endif