@@ -11,6 +11,13 @@ MapReader::MapReader( int karteId, SSDatenbankV *db, char *tmpPfad )
ref = 1;
}
+MapReader::MapReader()
+{
+ db = 0;
+ pfad = 0;
+ ref = 1;
+}
+
// Destruktor
MapReader::~MapReader()
{
@@ -26,15 +26,16 @@ private:
int karteId;
int ref;
- Aktion *readAktion( Datei &dat );
-
public:
// Konstruktor
MapReader( int karteId, SSDatenbankV *db, char *tmpPfad );
+ MapReader();
~MapReader();
// nicht constant
void ladeKarte( Spiel *zSpiel );
+ Aktion *readAktion( Datei &dat );
+ void writeAktion( Aktion *ak, Datei &dat );
// Reference Counting
MapReader *getThis();
MapReader *release();
@@ -91,6 +91,7 @@
<ClCompile Include="DllStart.cpp" />
<ClCompile Include="DrachenAuge.cpp" />
<ClCompile Include="Drop.cpp" />
+ <ClCompile Include="Editor.cpp" />
<ClCompile Include="Effect.cpp" />
<ClCompile Include="Enterhaken.cpp" />
<ClCompile Include="Ereignis.cpp" />
@@ -141,6 +141,9 @@
<ClCompile Include="Klient.cpp">
<Filter>Netzwerk</Filter>
</ClCompile>
+ <ClCompile Include="Editor.cpp">
+ <Filter>Editor</Filter>
+ </ClCompile>
</ItemGroup>
<ItemGroup>
<ClInclude Include="SpielKlasse.h">