Drop.h 916 B

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  1. #pragma once
  2. #include "Variablen.h"
  3. #include "Gegenstand.h"
  4. class Spiel;
  5. class Drop : public Variable
  6. {
  7. private:
  8. Text name;
  9. int minX;
  10. int maxX;
  11. int minY;
  12. int maxY;
  13. int maxTime;
  14. float nextDrop;
  15. int numDrops;
  16. float wahrscheinlichkeit[ ITEMANZAHL ];
  17. int id;
  18. public:
  19. Drop( int id, int minX, int maxX, int minY, int maxY, int maxTime, int numDrops, const char *name, float wkeit[ ITEMANZAHL ] );
  20. ~Drop();
  21. void setMinX( int x );
  22. void setMaxX( int x );
  23. void setMinY( int y );
  24. void setMaxY( int y );
  25. void setMaxTime( int seconds );
  26. void setTime( float time );
  27. void doDrop( Spiel *zSpiel );
  28. void tick( double time, Spiel *zSpiel );
  29. int getNumDrops() const;
  30. int getMinX() const;
  31. int getMaxX() const;
  32. int getMinY() const;
  33. int getMaxY() const;
  34. float getZeit() const;
  35. int getMaxTime() const;
  36. int getId() const;
  37. };